Trinidad


Terug in Trinidad

Op 28 augustus gaan we van een tropisch Nederland naar de echte tropen.  De Lion King staat nog keurig bij Peake op de kant zoals we haar achterlieten.

Qua temperatuur is er niet zoveel verschil met de mooie augustus maand in Nederland, alleen de vochtigheid is veel hoger. Zo nu en dan een enorme regenbui die alles lekker afkoelt.  Maar het altijd verfrissende avond-windje van Nederland missen we hier. Helaas ook heel veel mugjes, je krijgt geen muggenbulten maar het prikt akelig. “no see me” noemen ze deze kleine monsters, het klopt,  je ziet niets maar voelt alleen veel prikjes.  

De reis was bizar,  de wekker liep om 04.15 af en daarna leek het wel een carrousel. Trein – vliegtuig (London City Airport) – metro=trein=trein – monorail – vliegtuig (van Gatwick naar Barbados) wachten/vertraging/wachten = vliegtuig (Barbados, St Vincent – Trinidad) – auto en eindelijk na 27 uur de boot.

De lange vlucht was zeer comfortabel, 3 stoelen voor ons samen, goed eten , plenty films. Het meest vervelende waren de 4 uur op Barbados, …….. they were looking for a plane !!!!  Wij overal zoeken maar nergens een vliegtuig te vinden (flauw ..)  Het was een goede oefening  om weer aan de Cariben te wennen. Wat een chaos en dan uiteindelijk met een klein propeller toestel naar Trinidad.  Arme David (organisator van de rally)  had 4 uur op ons zitten wachten, wel super lief. Nadat alle bagage via de ladder aan boord was gebracht  lag ik al snel in bed, Har deed nog pogingen om van zijn biertje te genieten .

Natuurlijk hadden we al geconstateerd dat het voorstag er niet op zat ………… de excuses kwamen ons akelig bekend voor , alles lag nog bij de douane …. Het kan toch niet waar zijn!!.  Maar vrijdagmiddag wordt de staalkabel  afgeleverd,  zaterdag is een Nationale feestdag , ondanks dat komt Jonas met zoon en hulp van Harry het stag erop zetten .

Volgende item,  de buitenboord motor , lag al 6weken bij de reparateur omdat de achteruit versnelling het niet deed ………… , de nieuwe pakking  was nog niet aangekomen, was nu in de USA besteld, maar zou pas woensdag aankomen, etc. etc. ……….. gebruik maar vloeibare pakking zeggen we ……….. we gaan er niet op wachten. We Installeren de goede pakking wel bij een volgend bezoek aan Trinidad.

De windvaan stuurinrichting ….… ja ja die was gerepareerd  (daar hadden ze geen onderdelen voor nodig )

Terug in het water …………. Planning is voor woensdag 3 uur …… helaas dan vertrekt de rally . Gelukkig doen ze op kantoor echt hun best en  krijgen  we een nieuwe tijd op maandag 2 sept om 10 uur.

Alles verloopt efficiënt en snel,  Peake heeft een aantal ligplaatsen die diep genoeg zijn. Wel  met ‘med’ mooring ( voor de leken : anker uit en achteruit naar de steiger varen, dus achterkant van de boot aan de steiger)  Voor ons de eerste keer dat we zo aanleggen. We hebben beslist hulp van de kant nodig om de lijnen aan te pakken.  Gelukkig zijn er een paar mensen aan boord van andere boten.

Dinsdagmorgen  komt Jonas om de verstaging te tunen.

Nu de laatste klus, 2 scepterpotten  moeten vervangen worden (afgebroken). Met eigen boor kunnen we niet roestvrijstaal draadeind wat nog in het gangboord zit wegboren.  Rocky komt met de juiste materialen  ………………………. Maar hij heeft 110volt nodig en wij hebben 220 aan boord.  Niet de juiste verlengsnoeren, niet de juiste stekkers etc. etc.  Het gaat wel lukken al duurt het wat lang.

 Wees gerust we zijn niet gestrest,  uiteindelijk varen we hier al een jaartje rond en kijken nergens meer van op. Hoewel , de eerste indrukken van Trinidad waren toch echt heel goed.

En tenslotte ziet de boot er mooi gepoetst uit met een dikke laag anti fowling, die moet er nu maar eens 1.5 jaar op moet  blijven, anders is het wel een erg dure aangelegenheid.   1 blik kost al US$328  (er gingen 7 blikken op  …. Kassa)

Binnen in de boot was alles OK, klein beetje aanslag hier en daar, maar niet muf. Intussen is er gepoetst en opgeruimd en gaan we de voorraden weer opbouwen.  Er zijn grote supermarkten te bereiken per bus of share-taxi, veel gesjouw maar het lukt wel.  

 We maken kennis met onze mede cruisers voor de  Nereid’s Rally. Uiteindelijk gaan we maar met 5 boten . De avond voor vertrek eten we gezamenlijk bij het heerlijke restaurant op het terrein van Power Boat.

Intussen is het 4 september. ’s Morgens vroeg uitklaren , laatste verse spullen kopen, wat maaltijden voorbereiden etc etc.  Last but not least taxfree drank inkopen. En dan varen we uiteindelijk om 18.00 uur weg.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten